Harry Potter och den flammande bägaren

av J.K. Rowling. Utläst 100808.

Boken börjar med att Harry får följa med familjen Weasley på världsmästerskapen i quidditch. Och tack och lov blir det all quidditch för denna boken. (Jag gillar inte sport.) Turneringen på skolan ställs in till förmån för den magiska trekampen mellan Hogwarts och två andra skolor. Harry blir motvilligt en av tävlingsdeltagarna i trekampen. Tävlingen innebär även en julbal där eleverna ska skaffa sig danspartners, mycket underhållande om typiska tonårsproblem. Hermione engagerar sig i husalvernas rättigheter. Jag börjar gilla henne skarpt.
Boken är för tjock eller rättare sagt för tung. Jag har inga problem med antalet sidor egentligen annat än att jag får mjölksyra i armarna när jag ska läsa.

För övrigt har jag börjat spela Lego Harry Potter på ps3. Det är fan inte lätt att flyga kvast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0