Två dagar kvar

Jag har två hela dagar kvar på min semester men jag hoppas att jag hinner njuta lite mer sommar även fastän jag börjar jobba igen. Hittade en sommarenkät på Bokhora.

1. Bäst i sommar?
Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg.

2. Sämst i sommar?
Osynliga händer av Stig Seaterbakken. Denna valde jag själv till bokcirkeln i juni. Den var ok men inte mer. De andra medlemmarna i cirkeln dissade den rejält.

3. Vad har du helst läst på stranden?
Inget alls.

4. Var har du läst mest?
Hemma på balkongen, i sängen och i favoritfåtöljen.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Planen var att läsa en del av mina inbundna böcker som jag tidigare inhandlat på bokrean. Men som inte blivit lästa för att jag inte orkar plocka med mig dem i väskan när jag åker buss till jobbet. Hur har det gått? Jo, jag har läst en del av dem men köpt lika många nya - läs begagnade. Sen har jag läst det jag har känt för och då har det blivit mycket pocket och låneböcker också.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
Idag köpte jag Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates. Till facebookcirkeln som en bokcirkelföralla anordnar.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Nyutkomna böcker läser jag aldrig. De blir för dyra att köpa och för krångligt att låna på biblioteket.
Så jag ser inte fram emot något särskilt boksläpp. Men jag ser fram emot att sitta i favoritfåtöljen med en bok och elda i öppna spisen. För det har vi ännu inte gjort sedan vi flyttade in till lägenheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0