Bokfrågornas ABC - W

Fortsätter med bokfrågorna från Enligt O.


W är väl inte direkt den mest använda bokstaven i svenska språket och därför var det svårt den här veckan.

1. Whisky brukar vara deckargubbars favoritdryck. Vem är din favoritwhiskeydrickare (eller favoritspritdrickare) i litteraturens värld?
Gillade Malin Fors, polis i Kellentofts böcker mer i bok två än den första. Hon sveper ju en och annan tequila. Sen har jag inte hunnit läsa fler böcker i den serien.

2. Wienervals är en dans och jag vill att du berättar om en bok där det förekommer minst en dansscen.
Den magiska trekampens juldans i Harry Potter och den flammande bägaren. Kul om ångesten inför att hitta en partner, vad man ska ha på sig.

3. En massa författare på W poppade upp i mitt huvud när jag försökte komma på uppgifter på w. Vem är din favoritförfattare på W?
Katarina Wennstam


4. Tänkte vända mig till älvdalskan för att få till det. Hoppas att
den här sidan är korrekt och att wenndag betyder vardag. Vilken bok skildrar vardagslivet bäst?
På vardagar kanske man inte lagar mat sådär ordentligt från grunden. Man kanske fuskar med en eller annan hel- eller halvfabrikatvara. Men vad är det egentligen för skräp i den maten? Läs Mats-Eric Nilssons Den hemlige kocken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0