Odjuret

av Anders Roslund och Börge Hellström. Utläst 101117.

Min mamma försökte få mig att läsa denna bok för flera år sedan.
-Den handlar om en fruktansvärd pedofil och mördare som rymmer från fängelset. Och polisen måste få fatt i honom innan han begår fler övergrepp. Bla bla bla...
Och jag totalvägrade. Nej jag vill inte läsa om en massa hemskheter.

Men det va då.

Och jag undrar lite vilka knäppisar det faktikt är som läser om sådana här fruktansvärda brott. Sen kommer jag ju på att det är jag själv. Men boken är spännande och intressant. Det mest intressanta är ändå att få en inblick i svenska fängelser och förhållanderna där. Boken berättas ur många olika personers perspektiv, något som både blir mycket intresant men också ganska rörigt.


Kommentarer
Postat av: BokMamma

Hej!



Du har fått en liten utmärkelse av mig :)

2010-11-18 @ 20:02:03
URL: http://bokmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0