Bokfrågornas ABC - N

Nu ligger jag efter med bokfrågorna igen.

1. Det går inte riktigt att undvika Nobelpriset i litteratur den här veckan. Alla tycker någon om priset i fråga. Vad har du för relation till priset och pristagarna?
Det första jag kommer att tänka på är att Nobelprisen alltid tillkännagivs när det är min födelsedag. :D
Angående litteraturpriset så tänker jag alltid att jag ska läsa pristagarna, men gör det sällan. Jag har en liten utmaning till mig själv. Men har inte kommit någon vart.
Men i år va det kul att jag faktiskt hade hört talas om pristagaren.

2. Vem är din nordiska favoritförfattare?
Om jag inte ska räkna svenska författare så gillar jag Arto Paasilinna.

3. Vem är den senaste nykomling du läst?
Justin Evans En mörkrädd pojke. Ingen trevlig bekantskap.

4. Finns det någon författare du inte läst, men är nyfiken på?
Massor! Tex. Haruki Murakami.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0