Sommardöden

av Mons Kallentoft. Utläst 101030.

Jag va inte särskilt förtjust i den första boken Midvinterblod, om Malin Fors vid Linköpingspolisen. Men jag hade ju köpt de tre första i serien, de som kommit på pocket. Så då läser jag vidare. Och denna är enligt mig betydligt bättre. Jag tycker inte alls att språket besvärar mig lika mycket. Jag tycker att det passar in.
Det är den varmaste sommaren i Linköping någonsinn. I skogarna runt staden härjar bränder. Och en mördare och våldtäktsman härjar i staden. Utredningen går inte framåt. Poliserna är svettiga och trötta i huvudet. Värmen är för krävande. Sättet som Kallentoft berättar på passar väl med själva storyn. Och slutet är jättespännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0