Bokfrågornas ABC - K

1. Självklart måste det bli K som i kärlek idag. Berätta om ett kärlekspar i litteraturen som du tycker om.
Jag skäms inte för att säga att jag gillar Ayla och Jondalar i Grottbjörnensfolk-böckerna.

2. Krig är inte lika muntert, men jag vill ändå att du berättar om en bok som på något sätt handlar om krig.
Sista kulan sparar jag åt grannen av Fausta Marianovic handlar om kriget i Bosnien. Nära både i tid och rum men ändå visste jag så lite om det.

3. Berätta om en bok där korrespondens via mail, brev, sms eller något annat spelar en stor roll.
Uggleposten i Harry Potter-böckerna. Gilla!

4. Vem är din favoritförfattare av kåserier och/eller krönikor?
Jag har läst så få krönikor att jag inte kan uttala mig. Men Hanna Hellquist bok Karlstad Zoologiska känns mer som en samling krönikor än en roman. Den gillade jag lite grann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0