En liten hattaffär på hörnet

av Marita Colon-MeKenna. Utläst 110801.

Ellie ärver sin mors hattaffär i Dublin och bestämmer sig snart för att faktiskt driva den vidare och inte säja. Hon designar hattar på beställning till sina olika kunder. Gatan butiken ligger på kommer förmodligen att bli plats för ett nytt stort shoppingcenter. Hur ska det gå?
Ellie börjar dejta en musikmanager, Rory som visar sig ha mindre trevliga sidor. Samtidigt som hon ständigt stöter på Neil, en affärsadvokat engagerad i shoppingcentrat. Hur ska det gå?

Väldigt förutsägbart, präktigt och gulligt.

Behållingen är beskrivningen av hattarna hur man tänker när man designar en hatt till ett specifikt tillfälle och till en speciell person. Och så blir jag sugen på att åka till Dublin.

Kommentarer
Postat av: Diana

Jag har också läst den i sommar. :)

Visst är det förutsägbart, men åh, vad jag tyckte det var en trevlig bok! :)

2011-08-04 @ 12:07:48
URL: http://sayurii.blogg.se/
Postat av: Bokparadiset

Den här vill jag också läsa!

2012-01-16 @ 08:06:19
URL: http://elinlorentzon.blogg.se/
Postat av: Carina

Ibland vill man ha just sån här "mys-pys" bok.

Feel-good är inte att förakta.

2012-02-29 @ 16:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0