Höstoffer

av Mons Kallentoft. Utläst 110113.

Det är höst i Linköping och inte vilken höst som helst, utan riktigt jävlig tråkhöst med regn och åter regn. Även människorna i boken har det jävligt. Malin dricker numera inte bara ofta utan i princip hela tiden. Bokens styrka ligger i berättelsen om henne och hennes närmaste, dottern, exmaken, älskaren och föräldrarna. Själva mordhistorien tycker jag var helt ok, inget exeptionellt spännande. I Kallentofts böcker svävar ju mordoffren omkring och talar till läsaren i kursiv stil. Jag har inga bekymmer alls med detta sättet att berätta historien på. Tvärtom, jag gillar det. Även om jag vet att många inte håller med mig.
Hur som helst längtar jag till våren och med den också ljuset för Malin och hennes kollegor, även om det förstås kommer att hända hemskheter då också.

Kommentarer
Postat av: Paula

Jag älskar hur Kallentoft skriver. Men jag har inte orkat ta mig igenom höstoffer än. Har läst mer än halva men sedan tog det stopp.

2011-01-15 @ 09:59:54
URL: http://Bokisan.bloggplatsen.se
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Har ännu inte läst hans deckare, men borde nog göra slag i saken inom de närmaste dagarna =)

2011-01-16 @ 15:58:48
URL: http://eimk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0