Läst 2010

Jag har inte 100% koll på det första halvåret. Jag kan ha med någon som jag läste 2009 och kanske missat någon bok. Däremot har jag ju stenkoll under det andra halvåret eftersom jag startade bloggen den 1/7 i år och har skrivit om alla böcker som jag läst - mer eller mindre.

1-2. D Adams - Liftarens guide till galaxen, Restaurangen vid slutet av universum
3. K Alvtegen - Svek
4. K Atkinson - Känslomässigt udda
5. S Axmacher - Näckrosbarnen
6. L Barclay - Utan ett ord
7. A Camus - Främlingen
8. H Coben - Släpp inte taget
9. K Ekman - Mörker och blåbärsris
10. J Evans - En mörkrädd pojke
11. M Fredriksson - Den som vandrar om natten...
12-13. N French - Du tillhör mig, Det röda rummet
14-17. J Gardell - En komikers uppväxt, Ett ufo gör entré, Jenny, Fru Björks öden och äventyr
18-19. C Gerhardsen - Pepparkakshuset, Mamma pappa barn
20. E Gilbert - Lyckan, kärleken och meningen med livet
21. H Hellquist - Karlstad zoologiska
22. M Hermanson - Mannen under trappan
23. P Fröberg Ilding - Pol Pots leende
24. K Ingermarsson - På det fjärde ska det ske
25. J Johansson - Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
26-27. M Kallentoft - Midvinterblod, Sommardöden
28. L Kepler - Hypnotisören
29. S King - Carrie
30. J Källström - Offerrit
31. M Lang - Mördaren ljuger inte ensam
32-33. Å Larsson - Det blod som spillts, Svart stig
34-36. D Lehane - Patient 67, Ett land i gryningen, En drink före kriget
37. T Lindgren - Ormens väg på hälleberget
38. L Lundberg - Skynda, kom och se
39-43. S Meyer - Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta, Så länge vi båda andas, Bree Tanners andra liv
44. D Mina - Blodsarv
45. H Murakami - Norwegian wood
46. M-E Nilsson - Äkta vara
47-48. J Nilsson - De i utkanten älskande, SOS från mänskligheten
49. J C Oates - Dödgrävarens dotter
50. S Oksanen - Baby Jane
51. K Olsson - Askungar
52. A Paasillina - De hänga rävarnas skog
53- 54. A Roslund & B Hellström - Odjuret, Box 21 
55-60. J. K Rowling - Harry Potter och hemligheternas kammare, Harry Potter och fången från Azkaban, Harry Potter och den flammande bägaren, Harry Potter och Fenixorden, Harry Potter och halvblodsprinsen, Harry Potter och Dödsrelikerna
61. S Sæterbakken - Osynliga händer
62. A Schulman - Skynda att älska
63. M Shelley - Frankenstein
64. N Simonsson - Varför mår vi så dåligt när vi hadet så bra
65. N Sixx - The heroin diaries
66-68. A McCall Smith - Den gode maken på Zebra drive, Filosofiska söndagsklubbben, Kärlek, vänskap och choklad
69. H Söderberg - Den allvarsamma leken
70. A M Sørensen - Fidel Castro
71-72. J Theorin-  Skumtimmen, Nattfåk
73. C-J Vallgren - Den vidunderliga kärlekens historia
74. K Wahlberg - Bryggan
75-78. K Wennstam - En riktig våldtäktsman, Smuts, Dödergök, Alfahannen
79. R Yates - Revolutionary Road
80. C Ruiz Zafon - Ängelns lek


Totalt 80 böcker.
Totalt 53 författare/författarpar. 30 manliga och 26 kvinnliga. (Eftersom det är författarpar en del så gick det inte ihop).
11 bokcirkelsböcker. Både från IRL-bokcirkel och från bokcirklar på nätet.
2 nobelpristagare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0