Bokbyte

Lilla O har dragt igång ett bokbyte på sin blogg. Jag hänger på.

Dessa böcker skänker jag bort. Maila mig på a_landin[snabela]hotmail.com.
Först i mailboxen får boken. Enda kravet är att du själv lägger upp en lista med minst tio böcker på din blogg.



Agneta Sjödin, En kvinnas resa
Pocket. Fint skick. Denna läste vi i min bokcirkel men den föll inte mig i smaken.

Maria är en sökare. Ständigt letar hon efter bekräftelse och lockas av förälskelse och passion, men hon finner aldrig lyckan. Hur ska hon leva för att bli lycklig? En klok och berömd man råder henne att vandra ilgrimsleden till Santiogo de Compostela i Spanien.


Nisse Simonson, Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?
Pocket. Fint skick. Denna läste vi i min bokcirkel men den föll inte mig i smaken.

Läkaren Nisse Simonson är en av Sveriges mest uppskattade föredragshållare och författare till fem böcker. Utifrån ett vardagsperspektiv resonerar han här kring hur vi själva kan påverka våra liv för att uppleva största möjliga lycka och välbefinnande.


Roberto Saviano, Gomorra - en resa i camorrans land  Tingad


Camilla Läckberg, Predikanten
Pocket. Ok skick. Medföljer amelia, står det på baksidan. Jag har börjat läsa denna men gillade inte riktigt.

En sommarmorgon smiter en liten pojke ut för att leka riddare i Kungsklyftan i Fjällbacka. Leken får ett brådstörtat slut när han får syn på en död kvinna. Polis kallas till platsen och mystiken tätnar när man under den mördade kvinnan finner två kvinnoskelett.


Linwood Barclay, Utan ett ord  Tingad


Sofie Kinsella, En shopaholics bekännelser
Pocket. Fint skick. Jag fick ångest av att läsa om hur hon slarvade med räkningar och kunde inte fortsätta.

Rebecca Bloomwood har en fantastisk våning i ett av Londons trendigaste områden, en hel hop glamorösa vänner och en garderob som är fullproppad med moderiktiga plagg. Det enda problemet är väl att Rebecca inte riktigt har råd med något av detta.


Katarina Janouch. Anhörig
Pocket. Fint skick. Började läsa, blev inte engagerad, slutade läsa.

En mycket personlig och stark berättelse om hur det är att vara medberoende och småbarnsförälder, om Stockholms krogliv och kampen för att inse sin maktlöshet inför alkoholen och kokainet.


Lisa Gålmark, Vadå vegan Tingad


Helen Fielding, På spaning med Bridget Jones
Pocket. Ok skick. Present från amelia, står det på baksidan. Sånt här vill jag se på film, inte läsa.

Äntligen har Bridget funnit kärleken och singellivet är ett minne blott. Eller? Bridget har skyhöga förväntningar på tillvaron med drömprinsen Mark Darcy, men tyvärr har verkligheten sina brister.


Brenda Davis, Vesanto Melina, Becomin vegan - the complete guide to adopting a healthy plant-based diet
Storpocket. Fint skick. Näringsfysiologi om vegansk mat på engelska. Bra, men jag är inte vegan längre.

Becoming vegan provides the information you need to eat well on a vegan diet and provide nutritious vegan meals for your family and friends.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Kul att du är med! Jag har lagt upp din lista på min blogg med!

2010-07-12 @ 21:20:10
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0