Harry Potter och fången från Azkaban

av J.K. Rowling. Utläst 100727.

Harry Potter-böckerna blir bara bättre och bättre ju fler jag läst. Detta är alltså nummer tre av sju. Denna gången tycker jag att det blir otäckt på riktigt. En fånge har rymt från Azkabanfängelset och är på väg mot Hogwarts för att förgöra Harry. Azkabanfängelset vaktas av dementorerna som beskrivs som riktiga otäcka monster som suger ut alla lyckliga känslor du har och lämnar bra din ångest kvar.
I denna boken tyckte ja mig känna igen fler saker ifrån Sagan om Ringen-trilogin, men nu efteråt kan jag inte sätta fingret på vad.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Lyllos dig som har så många Harry Potter böcker kvar att läsa Enjoy! =)

2010-07-30 @ 21:19:20
URL: http://ceciliasbibliotek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0