Lite om lilla jag

Jag är med i Pocket & Påhitt som En bok om dagen anordnar.
Här kommer lite info om mig.

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Deckare, vanliga romaner. Det får gärna vara otäckt, roligt, overkligt, historiskt eller nutida.
Författare som jag alltid gillar är Marie Hermansson, Johannna Nilsson, Jonas Gardell, John Ajvide Lindqvist, Nicci French.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Klassiker vill jag läsa mer av. Annars är jag nyfiken på Haruki Murakami, Donna Tartt.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Paulo Cohelo gillade jag inte. Kan väl säga att jag inte gillar böcker av typen sökandet-efter-meningen-med-livet.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Nej. Nej.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Jag finns med på Boktipset som Anna Jansson. Jag har samma avatar där som bilden här i bloggen.
Listan över lästa böcker är väl inte komplett men en hel del finns ändå med.
I min lista med böcker som jag vill läsa har jag numera bara med böcker som jag inte äger.

* Annat litterärt, värt att veta..?
Jag läser bara på svenska.

* Vad äter du för godis?
Allt utom lakrits.

* Naturgodis - ätbart eller inte..?
Jo, tack.

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Jag gillar både kaffe och te. Dricker helst svart eller rött te. Örtte funkar också. Men grönt te smakar ju gräs.

* Hobby?
Läsa böcker, scrapbooking, stickning, spela tv-spel.

* Favoritfilm?
Spitited Away, Den engelske patienten.

* Favoritmusik?
Soul, r´n b, svensk pop. tex Aretha Franklin, Justin Timberlake, Håkan Hellström.

* Stjärntecken? Favoritfärg?
Våg. Grön och röd.

* Samlar du på något?
Pocketböcker :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är alltid kul att titta på tv. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-24 @ 15:04:31
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0