Bokfrågornas ABC - M

1. Berätta om en bok där mat har stor betydelse.
Hur man botar den som dödats av blixten av Gail Anderson-Dargatz. Inte en så fantastisk bok. Men roligt att det finns med en del recept. Fast inte så mycket mat, snarare bakverk.

2. Vems memoarer skulle du helst av allt vilja läsa?
Jag är inte intresserad av memoarer.

3. Man Booker Prize for Fiction har delats ut till en författare inom det fd. brittiska samväldet sedan 1969. Här finns alla vinnarna. Har du någon favorit?
De små tingens gud
av Arundhati Roy var en stor favorit när jag läste den.

4. Jag söker också en bok om makt.
Du tillhör mig
av Nicci French. Om makt och maktlöshet i ett förhållande. Jätteotäck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0