På det fjärde ska det ske

av Kajsa Ingemarsson. Utläst 100913.

31-åriga Paula kommer hem ifrån en vistelse i USA. Hemma i Sverie väntar pojkvännen Johan och kompisarna Anna och Rakel. Men till Paulas förvåning börjar hennes närmaste stadga sig i livet. Anna har skaffat sambo och de ska ha barn. Johan vill ha ett seriöst förhållande med Paula och komma nån vart i livet. Paula vet inte vart hon ska ta vägen. Plugga eller jobba? En ny resa kanske?
Paula lyckas genom kontakter få jobb på ett tv-program och sedan få en filmroll. Hon liksom bara halkar in i det. Det känns rätt fånigt. Väldigt osannolikt. Och väldigt förutsägbart.
Det som ändå gillar med boken är att Paula till vissa delar är rätt lik mig själv. Lite förvirrad och slarvig. Hennes förhållande med pojkvännen liknar förhållandet mellan mig och mitt ex. Så därför blev boken lite underhållande ändå.

Kommentarer
Postat av: enligt O

Jag tycker att det är en av Ingemarssons bästa. Nu var det visserligen ett tag sedan jag läste den, men då gillade jag den mycket!

2010-09-13 @ 19:46:16
URL: http://www.enligto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0