Bokfrågornas ABC - E

1. En Evergreen är en sång som är tidlös och ständigt aktuell. Vilka böcker skulle du kategorisera som evergreens?
Jag läste Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg ganska nyss. Tidlös.
Dessutom är ju Jane Austen alltid aktuell.

2. Vilka länder i Europa läser du flest böcker från? Finns det något land du aldrig läst en bok från?
Flest böcker från Storbritannien. Mest finns det böcker ifrån norden och västeuropa i bokhyllan. Känns ju lite tråkigt när jag tänker på det. Borde variera mig mer. Det finns många länder som jag aldrig läst en bok ifrån. Tex Rumänien.

3. Vilka är dina europeiska favoritförfattare?
Britten J.R.R. Tolkien och finnen Arto Paasilinna gillar jag.

4. Jag har just varit i Egypten. Berätta om en bok som har anknytning dit.
Döden på Nilen av Agatha Christie, men den har jag inte läst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0