Bokfrågornas ABC - F

Jag ligger lite efter med bokfrågorna.


1. Frihet är viktigt och böcker handlar inte sällan om längtan efter detsamma. Berätta om en bok som du tycker handlar om frihet!
Senaste utlästa bok Joyce Carol Oates Dödgrävarens dotter har många teman, något som jag inte orkade skriva om i min recension. Frihet skulle jag säga är ett av dem. Att bli fri ifrån ett förflutet som plågar en, att bli fri ifrån ett destruktivt förhållande. 

2. Böcker blir ofta film. Vad gör du helst och oftast först, ser filmen eller läser boken? Brukar du se filmatiseringar av böcker du läst?
Absolut boken först. Aldrig tvärtom. Jag har gillat att se filmatiseringar av böcker jag läst men nog kommit på att jag ska låta bli. En film som jag absolut inte ville se va Tim Burtons Alice i underlandet. För det är en av mina största favoriter och den upplevelsen ville jag inte på nåt sätt kladda ner med en film.

3. Berätta om en riktigt bra filmatisering av en bok!
När lammen tystnar!!!!!!!!!!

4. Jag vill att du uppmärksammar en författare som du tycker får på tok för lite utrymme.
Oj, svårt! Jag hänger inte med sådär mycket att jag vet vem som får utrymme och inte.


Kommentarer
Postat av: enligt O

När lammen tystnar är riktigt bra, men jag har inte läst boken och kan inte jämföra. Håller med om att det kan vara svårt att se en filmatisering av en bok som man verkligen älskar, men Alice i Underlandet skulle jag vilja se!

2010-08-27 @ 18:24:22
URL: http://www.enligto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0