Boken eller filmen?

Jag har alltid tyckt att man ska läsa boken innan man ser filmen och det tycker jag fortfarande. Tex så ville jag gärna se Revolutionary Road när den kom. Men hörde talas om att boken va bra och då ville jag läsa boken först. Men jag har ännu inte tagit mig an boken. Den står och dammar i bokhyllan. Och så har den ett sådant där hemskt filmaffichomslag, usch! Och jag vet att jag bara kommer att se Leonardo DiCaprio och Kate Winslet framför mig när jag läser. Om jag läser...

Mer och mer börjar jag tycka att det är antingen boken eller filmen som gäller.

Leonardo DiCaprio förföljer mig dessutom. Läste boken Patient 67. Tokälskade den! Sen såg jag filmen. Helt ok.
Sen läste jag en annan bok av Dennis Lehane nämligen Ett land i gryningen. Och då förknippade jag på nåt sätt Lehanes böcker med Leonardo. Så huvudpersonen va ju Leonardo fastän han inte alls beskrivs så utseendemässigt i boken. Irriterande hjärna jag har.

Kommentarer
Postat av: Fröken S

Tycker det lätt blir så oavsett vilken bok man läser efter filmen. Bridget Jones ser för mig ut som Renée Zelwegger

2010-07-22 @ 17:41:36
URL: http://massoravord.wordpress.com
Postat av: Linnea

Själv ser jag helst inte filmer jag har läst och vice versa, så för mig är det antingen eller som gäller.



Revolutionary Road är en av de bästa böcker jag har läst, så du borde verkligen läsa den!

2010-07-22 @ 19:42:26
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Lisa

Exakt samma för mig med "Revolutionary Road" - den har stått och sett snygg ut i bokhyllan i väldigt många månader nu - men det är i gott sällskap, så den behöver inte känna sig ensam. Fick ett boktips ang. "Patient 67" i veckan - boken var den bästa personen läst och tyckte däremot att filmen sög... typ :)

2010-07-24 @ 19:02:42
URL: http://pantalaimoneandbooks.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0