Boktävling

Malin har en tävling på sin blogg. För att vara med ska man svara på några frågor.

1. Vilken är den bästa boken du någonsin läst?
Stolthet och Fördom av Jane Austen är en av mina favoriter. Underbar och rolig.

Sen läser jag en otroligt bra bok just nu också...

2. Vilken bok har gjort dig förbannad?
Alla böcker av Katarina Wennstam. Hon skriver fantastiskt bra om mäns våld mot kvinnor.
Både reportageböckerna och de skönlitterära.

3. Vilken bok har fått dig att skratta som mest?
Prosten Huuskonens bestialiska betjänt av Arto Pasilinna.

4. Vilken bok har fått dig att gråta så du nästan drunknat?
Det tror jag inte har hänt.

5. Vilken bok orkade du inte läsa färdigt?
En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella. Jag tyckte det va jobbigt att läsa om hur hon slarvade med pengar och räkningar. Den kom lite för nära kan man säga.

(Och slutligen en lite annan typ av fråga)
6. Vad tycker du kan förbättras med min blogg?

Tycker att allt är bra. Men om jag måste svara nåt så säger jag den minimala gröna underrubiken längst upp.
Ett par storlekar större tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0