Det blod som spillts

av Åsa Larsson. Utläst 100722.

Det dröjde ganska länge från det att jag läste första boken i serien tills att jag vågade mig på tvåan. Jag tyckte helt enkelt inte jättebra om Solstorm. Men nu när jag tänker efter så är det mest filmen Solstorm som jag inte gillade. Den såg jag tätt inpå läsningen av boken. Hur som helst så gillar jag Det blod som spillts mycket mer. Igen är det en präst som har mördats och polisen Anna-Maria Mella nystar i fallet. Och igen hamnar advokaten Rebecka Martinsson mitt i händelserna. Prästen som blivit mördat var omtyckt av många. Hon startade ett kvinnonätverk, hade kvinnor boende hos sig som va på flykt ifrån sina män, hon startade en stiftelse som skulle skydda en varghona i trakten. Mycket omtyckt men också mycket hatad. Just den där vargen får man också följa som en parallellstory i boken. Grundhistorien om mordet känns ganska vanlig typisk deckare. Men jag tycker att historien om vargen gav boken det där lilla extra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0