Nattfåk

av Johan Theorin. Utläst 100718

                                                                   

I boken Nattfåk flyttar en familj in i en gård på norra Öland. Till gården hör en lada och ett par fyrar. Mystiska saker har hänt där tidigare och så även nu. Vi får även följa Gerlofs (från Skumtimmen) brors barnbarn som är ny polis i Marnäs. Och även ett gäng inbrottstjuvar som drar runt i stugor och gårdar. Händelserna i nutid varvas med berättelser om vad som hänt tidigare på gården. Jag gillar alla dessa parallella historier. De funkar väl med varandra, speciellt den om familjen och dess förflutna i Stockholm.
Men i Nattfåk drar Johan Theorin på med spökhistorier mycket mer än i förra boken Skumtimmen. Jag tycker att det tar fokus ifrån den riktiga historien alldeles för mycket. Dessutom används ordet fåk (storm) i stort sett på varenda sida i boken, tröttsamt! Delvis en bra historia men jag är lite besviken.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: klok som en bok:-)

Jag gillade den men tyckte det var väldigt kuslig bitvis..

2010-07-25 @ 16:07:51
URL: http://www.mestbaradeckare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0