Bokfrågornas ABC - T

Nu är det dags för bokstaven T :
1. Berätta om en bok som handlar om turism!
Agneta Sjödins bok En kvinnas resa handlar om en lite annorlunda form av turism. Huvudpersonen åker till Spanien för att vandra den 80 mil långa pilgrimsleden till Santiago de Copostela.

2. Jag har funderat en del kring trender inom litteraturen. När man studerar litteraturhistoria talas om olika stilar som romantik, naturalism och modernism. Vilka trender skulle du säga karaktäriserar litteraturen just nu?
Tänker, tänker... men kommer inte på nåt smart.

3. Vilken är din favorittitel?
Den som vandrar om natten av Marianne Fredriksson.

4. Berätta om en bok där tillfälligheter spelar stor roll.
Jag gillar boken Värddjuret av Marie Hermanson väldigt mycket. Huvudpersonen råkar på en utflykt i djungeln på Borneo komma bort från gruppen. Vid detta tillfälle blir hon värddjur till en annan levande varelse.


Kommentarer
Postat av: enligt O

Värddjuret låter riktigt spännande, jag brukar gilla Hermanson, men den här har jag inte hört talas om.

2010-11-07 @ 19:39:16
URL: http://www.enligto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0