Bokfrågornas ABC - O

1. Ännu ett bokpris den här veckan, ett endast för kvinnor Orange Prize for Fiction som delats ut sedan 1996. Vet du något om priset? Har du läst böcker av någon pristagare? Är det bra med ett pris för kvinnliga författare?
Jag hör har talas om priset men vet absolut ingenting om det. Jag har heller inte läst någon av tidigare pristagare.
Ja, det är bra med ett pris för kvinnliga författare. Män får så mycket uppmärksamhet ändå, bara för de är män.

2.Berätta om en bok som du tyckte mycket om, trots att du inte trodde att du skulle gilla den. En oväntad favorit alltså!
Enda gången jag läser böcker som jag inte från början tror särskilt mycket på är när jag jag läser bokcirkelsböcker. Skynda att älska av Alex Schulman var en sådan bok. Och den gillade jag jättemycket.

3. Jag är inget fan av Peter Harrysson, men tänker ändå sno ett av hans favorituttryck. Jag vill att du berättar om en bok som var olidligt spännande!
Jag tyckte sista Twilightboken Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer var jättespännande. Spännande på ett annat sätt än de övriga böckerna i serien.

4. Och slutligen vill jag höra om en bok om ett mindre trevligt ämne. Har du läst någon bok om otrohet som du tycker är bra?
Svek av Karin Alvtegen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0