Bokfrågornas ABC - Q

1. Qvinna i världen av Inger Frideborgsdotter handlar om sex kvinnor med olika levnadsöden i olika tider, på olika platser. Berätta om en annan bok som handlar om en kvinna i världen som du tycker är läsvärd!
Sista kulan sparar jag åt grannen av Fausta Marianovic. om en kvinna i krigets Bosnien. Hennes make är muslim och hon har två söner, en serb och en kroat.

2. The queen and I
är en fantastisk bok om hur kungafamiljen i Storbritannien får omvärdera sitt liv då landet blir republik. Boken är skriven av Adrian Moles morsa Sue Townsend. Berätta om en annan bok som handlar om en drottning!
Våra bibliska mödrar av Anita Goldman berättar om hur bibeln framställer kvinnor.  En av dem är drottning Ester.

3. Qué? Berätta om en bok som du inte alls förstod dig på.
Jag har flera gånger skrivit att jag inte förstod mig på Lotta Lotass Min röst skall nu komma från andra sidan rummet. Där fattar jag verkigen ingenting.
En bok som jag däremot förstår handlingen i men jag liksom inte fattar varför boken skrevs är En mörkrädd pojken av Justin Evans.

4. Och till sist gör jag det lite lätt för mig och ber dig berätta om en författare eller bok på Q.
Sorry, kan ingen på Q.


Kommentarer
Postat av: LINA K

Tack för boktipsen!! =) Gillar att läsa om drottningar och kvinnor och kul också att hitta en till blogg med böcker!

2010-10-17 @ 18:01:45
URL: http://eimk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0