Bokfrågornas ABC - Ö

Nu blir det alfabetets sista bokstav. Frågorna kommer från Enligt O.

1. Berätta om en bok med övernaturliga inslag.
Jag älskade Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist när jag läste den. Och jag tror att den skulle göra sig väldigt bra som film.

2. Berätta om en bok som innehåller en viktig överenskommelse.
Nej jag kan inte komma på något bra svar.

3. Berätta om en bok som innehåller en rejäl överraskning.
Osynliga händer av Stig Sæterbakken har ett överraskande och mycket märkligt slut.

4. Vilka tre böcker står överst på din önskelista?
Korv Den godaste korven stoppar du själv - redskap, råvaror, teknik av Kristofer Franzén.
Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist. Jag har hans tidigare böcker i pocket och därför väntar jag på att denna ska kolla ut i pocketformat.
Det fördolda av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt väntar jag också på ska komma i pocket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0