Bokfrågornas ABC - Å

1. Berätta om en bok som innehåller ett minnesvärt återseende.
Arvid och Lydias återseende i Den allvarsamma leken. En fantastisk bok!

2. Har du läst någon bra bok om ålderdom?
Skynda att älska av Alex Schulman handlar om hur Alex pappa Allan Schulman blir äldre och sjukare. Mycket kärleksfullt berättat.

3. Vilken bok handlar om ångest, alternativt gav dig ångest?
Jag läste nyligen boken Den osynlige av Sadie Jones. Huvudpersonen i denna boken mår väldigt dåligt och dämpar sin ångest genom att skära sig. Författaren beskriver detta mycket bra.
Jag har ju flera gånger tidigare skrivit att jag fick ångest av att läsa Sophie Kinsella En shopaholics bekännelser. Slutade efter några kapitel.

4. Jag återanvänder en gammal utmaning från Bokmania och undrar vad som hände i litteraturens värld det år du föddes.
1979:
Liftarens guide till galaxen utkom.
Odysseus Elytis från Grekland fick nobelpriset i litteratur. Känner ej till honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0